Oczywiście można stroić struny w tradycyjny sposób. Nie każdy ma elektroniczny tuner. Sam przez kilka pierwszych lat używałem stroika ustnego do gitar akustycznych. Niżej przedstawiam metody, które są opisane na dziesiątkach stron gitarowych w polsce:] Wszystkie metody polegają na tym, że wystarczy nastroić tylko pierwszą strunę. Pozostałe struny stroi się różnymi metodami od nastrojonej struny.
Wydobywasz dźwięk na 5 progu nastrojonej struny E6 z dźwiękiem struny A5. I tak analogicznie z pozostałymi strunami z małym wyjątkiem. Na strunie H2 wydobywasz dźwięk znajdujący się na 4 progu.
Porównujesz dźwięki pustych strun ze sobą. Strunę E6 ze struną A5. A5 z D4, D4 z G3, G3 z 1 progiem struny H2, H2 z E1. Oczywiście to jest już znacznie trudniejsze.
Porównujesz dźwięk pustej struny E6 z dźwiękiem na 7 progu struny A5. I znowu jest wyjątek. Przy porównywaniu dźwięku pustej struny G3 z dźwiękiem na 8 progu struny H2.
Dźwięk na 5 progu struny E6 z dźwiękiem na 4 progu struny A5 itd. I znowu wyjątek. Przy porównywaniu stuny G3 z H2. Na strunie H2 ma to być dźwięk na 5 progu.
5 prog struny E6 z 7 progiem A5. Wyjątek: Struna H2 - tutaj ma być 8 prog.
Tutaj analogicznie jak w poprzednim sposobie. Z tym że dźwięk wydobywa się w inny sposób. Delikatnie naciśnij opuszkiem strunę tuż nad progiem i w momencie szarpniecia piórkiem struny, odrywasz palec. Powinieneś usłyszeć charakterystyczny dźwięk miły dla ucha. Jedyna różnica polega na tym, że na strunie G3 wydobywasz flażolet nad 4 progiem i porównujesz go z flażoletem na 5 progu struny H2. 2 wersja tej metody rózni się tym, że ostatnie 2 struny stroisz w nastepujący sposób. Porownójesz flażolet na 7 progu struny E6 z pustą struna H2. Porównujesz flażolet na 5 progu struny E6 z pustą struna E1.
Copyright © 2011 MetalowyGitarzysta
Wszelkie treści na stronie są własnością ich autorów, kopiowanie, rozpowszechnianie i wykorzystywanie bez ich wiedzy jest zabronione na podstawie Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i Prawach pokrewnych.